Wie zijn wij?

Binnen onze school staat de ontwikkeling van kinderen van 0 tot 13 jaar centraal. Hier bouwt een enthousiast team aan eigentijds Monte-Daltonderwijs. Wij creëren een divers aanbod door het combineren van Montessori en Dalton aspecten, waarbij we gebruik maken van methodes en ICT.

Leerlingen van verschillende leeftijden zitten bij elkaar in één groep. Zij leren niet alleen met elkaar, maar ook van elkaar. Leerlingen leren aandacht te hebben voor elkaar, naar elkaar te luisteren en te kijken. Ze leren spelenderwijs met elkaar samen te leven. Elk kind is een keer de jongste en de oudste in een bouw. Afspraken in de groep leven de oudere kinderen voor, waardoor de jongste leerlingen ze overnemen. Oudere kinderen ‘coachen’ , helpen en ondersteunen de jongere leerlingen, zodat deze zich snel thuis voelen in de groep. Ze leggen leerstof uit, ondersteunen bijvoorbeeld met lezen en helpen bij het oplossen van kleine conflicten. De leerlingen leren verantwoordelijkheid voor elkaar te dragen, wat bijdraagt aan de sfeer in onze school en aan de ontwikkeling van het kind.    

Onze school is een openbare basisschool. We staan open voor alle leerlingen die aangemeld worden door hun ouders/verzorgers (tenzij het schoolondersteuningsprofiel verheldert dat wij een kind de juiste ondersteuning c.q. het juiste onderwijs niet kunnen bieden). Het is ons doel om leerlingen cognitief en sociaal te laten ontwikkelen zodat ze kunnen doorstromen naar een passende vorm van vervolgonderwijs. Gelet op het eerste vinden we m.n. de vakken lezen, taal en rekenen van belang, en gezien het tweede besteden we veel aandacht aan het (mede) opvoeden van de leerlingen tot volwaardige en respectvolle burgers. Naast kennisoverdracht besteden we aandacht aan de culturele, creatieve en lichamelijke ontwikkeling van de leerlingen.