MKC Zeeburgereiland 'De Optimist'
Dit schooljaar hebben we er tot dusver voor moeten kiezen om 10x een klas thuis te laten,18x hebben we het intern opgelost. Een klas thuis laten, doen we niet zomaar. Voordat een klas thuis komt te zitten, hebben we intern naar alle mogelijke oplossingen gekeken. Ik neem jullie even mee in de oplossingen die wij (bijna dagelijks) zoeken: Allereerst kijken we of we een leerkracht hebben die een klas kan overnemen. Dit kan een leerkracht zijn die is ingeroosterd voor extra ondersteuning. Gaat de leerkracht voor de klas, dan vervallen zijn/haar eigen taken en de ondersteuning aan de kinderen.&n
We gebruiken tijdens de toetsmomenten de toetsen van Leerling In Beeld (LIB). Wij toetsen de kinderen niet digitaal maar op papier. Er zijn enkele uitzonderingen. Dit wordt met ouders besproken. LiB draagt bij aan toetsen op maat. Er zijn speciale toetsen voor kinderen met extra onderwijsbehoeften. Er wordt bijvoorbeeld ook rekening gehouden met dyslexie. We kunnen met Leerling in beeld de individuele ontwikkeling in kaart brengen. Op basis van de toetsen Leerling in Beeld kan de leerkracht, samen met de intern begeleider, plannen maken voor het komende halve schooljaar. O
De dagstart is een belangrijk moment van de dag waarin de leerkrachten de dagplanning doorspreken en mededelingen doen. Laten we in het nieuwe jaar weer even scherp op tijd beginnen met elkaar. Dus allemaal graag voor 8.30 in de klas aanwezig zijn. Klik op de button voor meer informatie over ons verzuimprotocol.Download document