Nieuwe toets, nieuwe manier van analyseren

Sinds dit schooljaar werken we met Leerling in Beeld in plaats van CITO 3.0. Leerling in Beeld is een opvolger van CITO 3.0. Voor het eerst hebben de kinderen deze toetsen gemaakt. Tijdens de studieweek hebben de leerkrachten de toetsen geanalyseerd. Dit ging niet zonder slag of stoot omdat de transitie van de gegevens van LIB naar Parnassys nog allerlei kinderziekten bleek te hebben. De toetsgegevens kwamen niet één op één met elkaar overeen. CITO en Parnassys hebben hier onderling (nog) geen overeenstemming over gevonden. Dit maakt het voor ons onderwijsprofessionals niet makkelijker. We hebben samen hard gewerkt om te bepalen hoe we jullie voorzien van de toetsdata. 
Voor deze periode betekent dit dat we de analyses in Leerling in Beeld hebben gedaan. Pas als we zeker weten dat de data van LIB naar Parnassys betrouwbaar en valide zijn, kunnen we keuzes maken voor de toekomstige analyses. We houden jullie op de hoogte over de ontwikkelingen. Jullie krijgen dus nu andere grafieken mee dan jullie gewend zijn. De leerkrachten leggen deze grafieken uit tijdens het oudergesprek.